بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» تفاوت ویلا با خانه

ویلا بسیار شبیه خانه است، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از خانه متمایز می‌کند. ویلاها به دلایلی مانند لوکس بودن، بزرگ بودن، دارا بودن باغ یا حیاط بزرگ، برخورداری از استخر یا آبنما و گل و گیاه فراوان، از خانه متمایز می‌شوند. همین ویژگی‌ها ویلا را به محلی برای استراحت و دوری از روزمرگی و شلوغی شهرها تبدیل می‌کند.

انواع ویلا

 ویلا دارای سبک‌های بسیار متنوع و گوناگونی است که می‌تواند متناسب با انواع سلایق طراحی و ساخته شود اما همه ویلاها در دو گروه کلی مدرن و کلاسیک دسته‌بندی می‌شوند.

1-ویلای مدرن

این ویلاها مناسب حال افرادی است که تمایل به زندگی در خانه‌های ویلایی مدرن و شیکی را دارند، که با اصول و طراحی‌های مدرن و مد روز ساخته شده‌اند. در طراحی ویلای مدرن هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست. در این ویلاها هیچ چیزی به جز اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز پیدا نمی‌کنید. درک بصری طراحی ویلای مدرن برای چشم بسیار آسان است. این ویلاها دارای سادگی‌ای هستند که فهم آن را برای بیننده بسیار آسان می‌کند. در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به کار نرفته و همه چیز همان چیزی است که هست.

ویژگی‌های سبک مدرن:

  • شاخصه اصلی نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است.
  • در ویلاهای مدرن از سه متریال چوب، سنگ و شیشه استفاده می‌شود.
  • در سبک مدرن از اشکال مکعبی و گوشه‌دار زیاد استفاده می‌شود. مثلا از مشخصه‌های طراحی مدرن، پنجره‌های بزرگ است که اکثرا پنجره‌ها را نیز به شکل مکعبی طراحی می‌کنند.
  • در طراحی ویلای مدرن، نور بسیار اهمیت دارد. باید جهت تابش نور خورشید بررسی شود و بر اساس آن فضاهای ویلا را طراحی نمود. در صورتی که قسمت‌های مختلف ویلای مدرن نور کافی نداشته باشد، آن را کسل‌کننده و بی‌روح نشان می‌دهد. به طور کلی در ویلای مدرن سعی می‌شود از نور طبیعی بیشترین بهره را برد.
  • یک ویلای مدرن نسبت به ویلای کلاسیک پتانسیل اقتصادی‌تر بودن دارد. زیرا ویلای مدرن به هزینه‌های تعمیر و نگهداری بسیار پایین‌تری نیازمند است.
  • این ویلاها به نحوی طراحی می‌شوند که انرژی کمتری در حین ساخت مصرف کنند و علاوه بر آن تأثیر به مراتب کمتری بر روی محیط زیست می‌گذارند.
  •  ایجاد تغییر در چیدمان یک ویلای مدرن بسیار آسان است. به راحتی می‌توان چیدمان داخلی فضا را تغییر داد. محل مبل‌ها، تلویزیون و سایر وسایل را به راحتی عوض کرد و بدون هیچ هزینه اضافه‌ای یکنواختی را از بین برد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده