بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سوالات متداول درباره ویلا

سوالات متداول درباره ویلا

ویلا چیست؟

“ویلا” به فرانسوی و انگلیسی (villa) به ساختمانی گفته می‌شود که از چهار طرف به بیرون نما داشته باشد و معمولاً آن را در اطراف شهرها یا در ییلاق‌ها می‌سازند. البته در بعضی از کشورها قوانین ساخت‌وساز به شهروندان اجازه ساخت ویلا در داخل شهر را می‌دهد و خانه‌های مسکونی به صورت ویلایی ساخته می‌شوند.

ویلا در ایران چگونه تعریف می‌شود؟

در ایران در فرهنگ عامه معمولا به خانه‌هایی که نمای چهار طرف داشته باشند یا سقف شیب‌دار داشته باشند، خانه‌های ویلایی گفته می‌شود. با گسترش شهرها از تعداد ویلاها در مراکز شهرها کاسته شد، ولی در حومه و شهرک‌ها ویلاها به چشم می‌خورند.

تفاوت ویلا با خانه معمولی چیست؟

ویلا بسیار شبیه خانه است، اما ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که آن را از خانه متمایز می‌کند. ویلاها به دلایلی مانند لوکس بودن، بزرگ بودن، دارا بودن باغ یا حیاط بزرگ، برخورداری از استخر یا آبنما و گل و گیاه فراوان، از خانه متمایز می‌شوند. همین ویژگی‌ها ویلا را به محلی برای استراحت و دوری از روزمرگی و شلوغی شهرها تبدیل می‌کند.

چند نوع ویلا داریم؟

مدرن و کلاسیک

ویلای مدرن چه خصوصیاتی دارد؟

در طراحی ویلای مدرن هیچ رد پایی از زمان، مکان و حتی باورهای شخصی و اعتقادات نیست. در این ویلاها هیچ چیزی به جز اصول زیبایی‌شناسی بصری مانند تعادل، ایستایی، توازن، تناسب، ترکیب رنگ‌های چشم‌نواز پیدا نمی‌کنید. درک بصری طراحی ویلای مدرن برای چشم بسیار آسان است. این ویلاها دارای سادگی‌ای هستند که فهم آن را برای بیننده بسیار آسان می‌کند. در طراحی ویلای مدرن هیچ المانی برای اینکه چیزی را به رخ بکشد به کار نرفته هست.

نما در ویلای مدرن باید چگونه باشد؟

شاخصه اصلی نمای ویلاهای مدرن حذف تزئینات، ساده‌تر شدن عناصر و جزییات و کاربرد ساده و صریح فرم‌ها در نما است.

متریال مورد استفاده در سبک ویلای مدرن چیست؟

در ویلاهای مدرن از سه متریال چوب، سنگ و شیشه استفاده می‌شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده